هر آنچه از اپل مک پرو 2022 می دانیم

به گزارش ذهن خاکستری، اپل در سال 2020 اظهار داشت که طی دو سال، فرایند مهاجرت از پردازنده های اینتل به سمت بهره گیری از تراشه های اختصاصی این شرکت برای کامپیوترهای مک تا حد زیادی تکمیل می گردد. و حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، در امسال میلادی کامپیوترهای اپل تا حد زیادی استفاده از پردازنده های اینتل را کنار می گذارند. در این میان مک پرو یکی از مهم ترین کامپیوترهای اپل است که همچنان از پردازنده های اینتل استفاده می نماید ولی قرار است در آینده نزدیک نسل نو آن با تراشه اپل از راه برسد. در ادامه به طور مختصر و مفید به تمام ویژگی های لو رفته از این کامپیوتر مجذوب کننده و قدرتمند می پردازیم.

هر آنچه از اپل مک پرو 2022 می دانیم

طراحی

گفته می گردد اپل روی دو مدل نو مک پرو کار می نماید. مدل نخست جانشین مستقیم مک پرو 2019 با همان طراحی خاص و ماژولار است ولی مدل دوم از بدنه کوچک تر و جمع وجورتری بهره می برد. مک پرو بزرگ تر همچنان با قاب فولادی ضد رنگ و محفظه آلومینیومی راهی بازار می گردد که به کاربران اجازه می دهد به راحتی قطعات مختلفی را از درون این کیس بردارند یا اضافه نمایند. هیچ صحبتی برای تغییر معماری حرارتی مطرح نشده و ظاهرا همان نیم کره های سه بعدی به هم پیوسته برای مدیریت گرمای تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل دوم هم ظاهرا از نظر ظاهری تا حدی به مدل فعلی شباهت دارد ولی از نظر ابعاد بدنه نصف آن خواهد بود. این یعنی همچنان بدنه آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد و بعضی کارشناسان بر این باور هستند که کامیپوتر موردنظر برای هواداران Power Mac G4 Cube حس نوستالژی ایجاد می نماید.

یکی دیگر از افشاگران به نام جان پروسر که در زمینه انتشار شایعات اپل سابقه ضد و نقیضی دارد، اعلام نموده که مدل کوچک تر از نظر ظاهری مانند 3 تا 4 مک مینی قرار گرفته روی هم خواهد بود.

تراشه های اپل سیلیکون

مارک گارمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، مدعی شده که مدل بزرگ تر مک پرو بار دیگر با پردازنده های اینتل معرفی می گردد ولی مدل کوچک تر از تراشه ساخت اپل بهره می برد. اگرچه اپل در حال ساخت تراشه های بسیار قدرتمند است، اما ظاهرا این تراشه ها هنوز از نظر پردازشی رقیب قدرتمندی برای پردازنده های سری Xeon اینتل محسوب نمی شوند. از سوی دیگر باید به نگرانی های مربوط به با سازگاری نرم افزاری هم اشاره کنیم. به همین دلیل اپل میخواهد دو مدل مک پرو را با تراشه های اینتل و ساخت خود عرضه کند تا نیازهای تمام کاربران حرفه ای پوشش داده گردد.

ظاهرا اپل میخواهد برای مدل کوچک تر مک پرو از دو چیپست استفاده کند. یکی از این چیپست ها دو برابر توان M1 مکس و دیگری 4 برابر توان این تراشه را ارائه می دهد. ظاهرا تراشه نخست از پردازنده مبتنی بر 20 هسته و پردازنده گرافیکی 64 هسته ای بهره می برد. تراشه دومی هم با پردازنده 40 هسته ای و پردازنده گرافیکی 128 هسته ای ارائه خواهد شد. در رابطه با مک پرو مبتنی بر اینتل هم احتمالا پردازنده های سری Lake SP مورد استفاده قرار می گیرند که نسل سوم Xeon Scalable محسوب می شوند.

تاریخ معرفی

طبق گزارش های منتشر شده، ظاهرا در ماه ژوئن 2022 (حوالی تیر 1401) از این دو کامیپوتر رونمایی خواهد شد. ممکن است اپل در جریان کنفرانس WWDC از این دو سیستم رونمایی کند ولی در فصل پاییز آن ها را عرضه کند تا توسعه دهندگان برای بهینه سازی برنامه های مختلف به منظور بهره گیری از نهایت توان سخت افزاری آن ها وقت کافی داشته باشند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 416

به "هر آنچه از اپل مک پرو 2022 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از اپل مک پرو 2022 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید