چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟

به گزارش ذهن خاکستری، یخچال و فریزر یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی هستند پس باید نکات و توصیه های لازم برای نگهداری و مراقبت بهتر از این وسیله برقی را رعایت کنیم.

چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟

یخچال و فریزر از لوازم ضروری هر زندگی به شمار می فرایند که موجب جلوگیری از فساد زود هنگام مواد غذایی می شوند. یخچال های خانگی، فریزر، یخچال های ویترینی و سایر وسایل سردکننده سیستم کار یکسان دارند. با خبرنگاران همراه شوید تا با نکات نگهداری از یخچال و فریزر آشنا شوید.

نکاتی که باید برای نگهداری از یخچال بدانید

قراردادن چیزهای گرم در یخچال

غذاهای گرم را داخل یخچال نگذارید زیرا سبب گرم کردن فضای یخچال وکم کردن اثر سرما می گردد و به همین دلیل ذرات برفک و یخ آب شده و به همراه آلودگی داخل غذا می چکند و سبب آلوده شدن غذا می شوند.

هوای سرد و گرم در یخچال

یخچال هایی که بالای آن ها یخدان نیست، طبقات پایین سرمای بیشتری از طبقات بالا دارد زیرا هوای سرد به دلیل سنگینی پایین تر از هوای گرم قرار می گیرد پس طبقات بالا سرمای کمتری دارند. بعلاوه وسایلی که در قسمت در یخچال گذاشته می گردد چون در مجاورت هوای بیرون هنگام باز و بسته شدن قرار می گیرد، از سرمای کمتری نسبت به قسمت های دیگر یخچال برخوردار است.

راهنمای چراغ های آگاهی دهنده یخچال

معمولا سه چراغ سبز، قرمز و زرد چراغ های آگاهی دهنده فریزرها هستند. چراغ سبز نشان دهنده برقراری جریان برق ورودی به فریزر است. چراغ قرمز که همواره باید خاموش باشد نشان دهنده این است که عمل سرماسازی خوب انجام نمی گردد که دلیل آن ممکن است خرابی ترموستات باشد.

برای چراغ زرد کلیدی وجود دارد که اتصالات را به صورت مستقیم در می آورد تا سرما به حد کافی برسد و چراغ قرمز خاموش گردد. با خاموش کردن این کلید در این هنگام، چراغ زرد هم خاموش می گردد.

محل قرار گرفتن یخچال

یخچال یا فریزر خود را کنار وسایل گرما زا مانند اجاق گاز، آب گرمکن، شوفاژ نگذارید و از قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. حداقل باید بیست سانتی متر بین فریزر یا یخچال، با دیوار فاصله باشد. توجه داشته باشید اگر فریزر یا یخچال بر روی یک سطح تراز قرار نداشته باشد، در آن کامل بسته نخواهد شد.

باز و بسته کردن در یخچال

در همه فصول به خصوص تابستان هیچ وقت طولانی مدت در یخچال یا فریرز را باز نگذارید و از باز و بسته کردن زیاد آن اجتناب کنید.

حفظ سرمای یخچال

هنگام قطع طولانی مدت برق، تا حد امکان از باز و بسته کردن در یخچال بپرهیزید و برای حفظ سرمای داخل یخچال روی آن را با لحاف یا پتو بپوشانید.

انبار کردن مواد غذایی در یخچال

مواد غذایی زیادی را در یخچال بر روی هم قرار ندهید زیرا سرما کمتر داخل همه آن ها نفوذ می نماید و زودتر خراب می شوند. مثلا اگر می خواهید اندازه زیادی سبزی را در یخچال نگه دارید، اندازه قابل مصرفتان را پاک کنید و سپس بشویید و درون پارچه ای نازک بریزید و داخل یخچال بگذارید و اندازه اضافی سبزی را پاک کنید و به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال نگه دارید.

برطرف بوی یخچال

در بعضی مواقع یخچال بوی مواد غذایی را به خود می گیرد و باعث می گردد هر آنچه داخل آن قرار می دهیم بو بدهد. در این هنگام برای برطرف بوی یخچال اندازهی زغال را نیم کوب کنید و در پارچه نازکی بریزید و سپس طبقه بالای یخچال قرار دهید.

برای باز یافتن بوگیری دوباره زغال، هر چند وقت یک بار کیسه زغال را در آفتاب بگذارید تا خشک گردد. برای برطرف بوی یخچال مهم است که جدار داخل یخچال را با محلول جوش شیرین و آب تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 468

به "چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عمر یخچال و فریزر را زیاد کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید