این خانه امن نیست!

به گزارش ذهن خاکستری، در میان پرونده های جنایی که طی سال ها و دهه های اخیر در کشورهای مختلف از جمله آمریکا سرو صدای زیادی به پا نموده، پرونده های مربوط به فرزندکشی بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفته است. دلیل این امر نیز والدینی بوده اند که نقش خود را به عنوان پدر و مادر را کنار گذاشته و در عرض چند ثانیه به قاتلان فرزندان خود تبدیل شده اند.

این خانه امن نیست!

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، در ادامه به پنج مورد از مهم ترین این پرونده ها اشاره می کنیم.

مرگ پیش از رسیدن تلویزیون

اوایل امسال میلادی یک اتفاق تلخ در منطقه ای در شمال غربی ملبورن ، استرالیا را در شوک فرو برد. ماجرا در خصوص یک خانواده پنج نفره بود که در عرض فقط چند ساعت چهار عضو آن کشته شدند.

تام پرینوویچ و همسرش، کتی سه فرزند به نام های کلاره هفت ساله، آنا پنج ساله و متئو سه ساله داشتند. پدر خانواده برای خرید یک تلویزیون جدید با کلی ذوق و شوق در اواسط روز از خانه خارج می شود.

او در حین خرید چند عکس از تلویزیون هم برای کتی ارسال می نماید اما چون هیچ جوابی دریافت نمی نماید، مجبور می شود به سلیقه خودش یک دستگاه تلویزیون جدید برای بچه هایش بخرد.

وقتی تام بعد از چند ساعت به خانه برمی شود، از همان لحظه اول به همه چیز شک می نماید. او متوجه می شود در حالی که هوای آن روز تقریبا متعادل بوده، تمام پرده های خانه کشیده شده است. وقتی او داخل خانه شده و به اتاق ها سر می زند، تلخ ترین لحظه زندگی اش رقم می خورد.

او با جنازه سه فرزند و همسرش رو به رو می شود. بعد از آمدن نیروهای پلیس و آغاز تحقیقات، خیلی زود تعیین می شود کتی چند دقیقه بعد از رفتن همسرش فرزندان را داخل اتاق برده، آنها را به نوبت خفه نموده و در سرانجام به زندگی خودش سرانجام داده است.

این مساله گرچه برای تام بسیار سخت بود اما چندان دور از انتظار نبود، زیرا همسرش از مدت ها پیش بیماری حاد روانی داشت و دائم تصور می کرد به اعتقاد دوستان و همسایگانش، مادر خوبی برای فرزندانش نیست. به عقیده کارشناسان، کتی از همان چند ساعت غیبت همسرش استفاده کرد و نقشه خطرناکش را پیاده کرد.

حضانت جنایت بار

بچه هایی که به فرزندخواندگی پذیرفته می شوند، معمولا زندگی شان در جهت درستی تغییر می نماید اما برای چهار کودک ساکن در ایالت آیوا آمریکا این اتفاق نیفتاد.

استیون سوپل و همسرش شریل در سال 2008 این چهار کودک را به فرزندخواندگی قبول کردند و بنا به گفته دوستان و آشنایان، این خانواده جدید شرایط بسیار خوبی هم داشتند. اما بعد از چند ماه پدر خانواده به دلیل پولشویی و اختلاس درگیر دادگاه و محاکمه شد. نکته جالب اینجاست که او نگذاشت هیچ یک از اطرافیانش از جریان دادگاه آگاه شود. فشار این دادگاه باعث شد او دست به جنایتی هولناک بزند.

او یک شب بعد از آمدن به خانه، همسرش را با ضربات متعدد چوب بیسبال کشت. در ادامه او سعی کرد در رودخانه ای در نزدیکی محل سکونت شان خود را غرق کن که پیروز نشد. بعد از چند ساعت او به خانه برگشت و چهار فرزندش را سوار ون کرد و این بار کوشش کرد با گاز سمی، خود و آن چهار کودک را به قتل برساند. این بار هم کوشش او بی فایده بود. در نهایت او با همان روشی که همسرش را کشته بود، چهار کودک را با ضربات متعدد چوب بیسبال به قتل رساند. او بعد از این جنایت چند دستخط و صوت برای نیروهای پلیس گذاشت و با خودرویش به درون یک دره سقوط کرد و به زندگی اش سرانجام داد.

قربانیان اسکیزوفرنی

یکی از کارگران پمپ گاز در شهر آگوستای ایالت جورجیای آمریکا در 30 نوامبر 2007 متوجه مادری شد که به آنجا آمد و سریع به سمت سرویس بهداشتی رفت. او در تحقیقات بیان کرد آن مادر همراه دو فرزند خردسالش ابتدا خیلی عادی رفتار می کردند اما وقتی به سرعت به سمت سرویس رفتند، توجهم به سمت آنها جلب شد.

او گفت بعد از چند دقیقه صدای گریه بچه ها به گوشم رسید و یکباره صدای وحشتناکی آمد. ترسیده بودم با اداره پلیس تماس گرفتم. بعد از آن که نیروهای پلیس در سرویس بهداشتی را باز کردند، با صحنه شوکه نماینده ای رو به رو شدند.

جنازه آن دو کودک یک و سه ساله کاملا غرق در خون بود و مادر 22ساله شان به نام جنت میشله هم بالای سر آنها چاقو به دست نشسته بود. نتایج کالبدشکافی نشان داد جنت با چند ضربه چاقو به قلب آن دو کودک، باعث کشته شدن آنها شده بود. در جریان دادگاه وقتی علت این جنایت از جنت پرسیده شد، او اعلام نموده ارواح شیطانی بچه هایش را تسخیر نموده بودند. بعدها تعیین شد او مبتلا به اسکیزوفرنی شدید است و بعد از دو سال بستری شدن در زندان ایالتی، به بیمارستان روانی فرستاده شد.

سرانجام تلخ در آتش

آن طور که دوستان و آشنایان هانا کلارک می گویند، او هیچ گاه نتوانست لذت زندگی مشترک را بچشد. وی سال 2009 و در حالی که 19سال داشت با مردی به روهان بکستر آشنا شد که 11سال از او عظیم تر بود. دو سال بعد این دو نفر با هم ازدواج کردند اما مدتی نگذشت که اختلافات شان آغاز شد. بنا به گفته دوستان هانا، شوهرش بارها او را مورد ضرب و جرح قرار داده بود. این زوج سه فرزند شش، چهار و دو ساله داشتند.

نتیجه خشونت های بکستر باعث شد دادگاه حضانت بچه ها را به هانا بدهد. بکستر بعد از این حکم دادگاه، حتی یک بار کوشش کرد یکی از بچه ها را بدزدد که ناپیروز بود. در نهایت او که در کارنامه اش چند مورد خلاف دیده می شد، در روز 19 فوریه سال 2020 نقشه شومش را عملی کرد. وقتی هانا با خودروی خودش در حال بردن سه فرزندش به سمت کودکستان بود، بکستر جلوی آنها را گرفت و به سرعت روی خودرو بنزین ریخت و آن را شعله ور کرد. بسته بودن کمربندها مانع نجات چهارسرنشین داخل خودرو شد. حتی یکی از عابران قصد یاری کردن داشت که بکستر با چاقو به او حمله کرد. چند دقیقه بعد و در حالی که خودرو در حال سوختن بود، بکستر با گلوله به زندگی خودش هم سرانجام داد.

پسرکشی به خاطر رابطه پنهانی

25اکتبر سال 1994 مادری به نام سوزان اسمیت به اداره پلیس در یکی از مناطق کارولینای جنوبی مراجعه کرد و گفت دو پسر 3و 14ماهه اش دزدیده شده اند. او ادعا کرد وقتی با دو پسرش داخل خودرو و پشت چراغ قرمز بوده، یک مرد سپاهپوست به زور وارد ماشین شده و فرزندانش را با خودرو برده است. او نزدیک به 10روز دائم در برنامه های تلویزیونی حضور می یافت و از تمام مردم محلی می خواست در پیدا کردن پسرانش به او یاری نمایند. از روز سوم جست وجو، نیروهای پلیس به او مشکوک شدند. او در حالی که محل دزدیده شدن بچه ها را پشت چراغ قرمز اعلام نموده بود، اما نیروهای پلیس را به سمت یک رودخانه در همان حوالی برد.

نیروهای پلیس چند ساعتی ساحل آن رودخانه را گشتند اما هیچ اثری پیدا نشد. بعد از گذشت چند روز این خود سوزان بود که پرده از جنایتی تلخ برداشت. او اعتراف کرد دو پسرش را داخل خودرو گذاشته و در همان رودخانه اشاره شده غرق نموده است. این بار جست وجوی پلیس نتیجه داد و خودرو در قسمت های میانی رودخانه با آن دو پسر پیدا شد. در ادامه تحقیقات سوزان اعتراف کرد از چند وقت پیش با مردی ثروتمند آشنا شده بود و قصد ازدواج با او را داشت اما آن مرد گفته بود نمی تواند با پسرهای او زندگی کند. سوزان هم برای رسیدن به زندگی جدید، پسرانش را قربانی کرد. چند ماه بعد دادگاه سوزان را به دلیل قتل دو فرزندش به اعدام محکوم کرد اما چون تعیین شد او از افسردگی شدید رنج می برده، این حکم به حبس ابد کاهش یافت.

میثم مزینانی - ضمیمه تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 69

به "این خانه امن نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خانه امن نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید