2 طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بدون تلخی، شکرک و کپک

به گزارش ذهن خاکستری، مربای پوست گریپ فروت با آن عطر مجذوب کننده و طعم دلپذیری که دارد، یکی از خوش طعم ترین است. در این مقاله از در می توانید با طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت و همه فوت و فن های تهیه این مربا آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص نحوه درست کردن مربا پوست گریپ فروت پاسخ خواهیم داد.

2 طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بدون تلخی، شکرک و کپک

طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت (روش اول)

مدت زمان آماده سازی: 1 ساعت

مدت زمان پخت مربای پوست گریپ فروت: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه مربای پوست گریپ فروت خانگی

  • گریپ فروت: 2 کیلوگرم
  • شکر: 2 کیلوگرم

مراحل طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت

نحوه درست کردن مربای پوست گریپ فروت شباهت زیادی به دارد. برای پخت مربای پوست گریپ فروت نیز باید همچون پرتقال ابتدا تلخی آن را بگیرید و بعد اقدام به درست کردن مربا کنید.

در ادامه می توانید با جزئیات پخت و مراحل طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن پوست گریپ فروت

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت باید میوه ها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس یک لایه نازک از بخش رنگی پوست گریپ فروت را با یاری یک چاقوی تیز یا پوست کن جدا کنید. می توانید ابتدا پوست گریپ فروت را به حالت معمول جدا کنید و بعد بخش سفید رنگ را از آن جدا کنید.

مرحله دوم؛ خرد کردن پوست گریپ فروت

در این مرحله از آموزش درست کردن مربای پوست گریپ فروت باید پوست گریپ فروت را به صورت نوارهایی بلند و باریک با طول حدود 8 سانتی متر و پهنای 2 سانتی متر برش دهید. بهتر است همه نوارها را یک میزان در نظر بگیرید تا ظاهر مربای شما مجذوب کننده تر گردد.

مرحله سوم، گرفتن تلخی پوست گریپ فروت

در مرحله سوم از نحوه درست کردن مربا پوست گریپ فروت باید خلال های خرد شده پوست گریپ فروت را همراه با میزانی آب بجوشانید تا نرم شوند. سپس آن را برای یک شبانه روز (24 ساعت) در آب سرد قرار دهید و در این فرصت چندین بار آب را عوض کنید تا تلخی پوست گریپ فروت از بین برود. بهتر است بعد از عوض کردن آب، آن را تست کنید و در صورت احتیاج خلال ها را بیشتر در آب بگذارید تا تلخی آن ها کاملاً گرفته گردد.

مرحله سوم؛ آماده کردن شهد مربا

بعد از این که تلخی پوست گریپ فروت گرفته شد، در این مرحله باید شکر و میزانی آب را روی حرارت قرار دهید. به ازای هر 1 کیلوگرم شکر باید از 2 لیوان فرانسوی دسته دار آب بهره ببرید. اجازه دهید شکر در آب حل گردد و کمی غلیظ گردد.

مرحله چهارم؛ آماده کردن مربا پوست گریپ فروت

بعد از این که شهد مربا آماده شد، در این مرحله از نحوه درست کردن مربا پوست گریپ فروت باید خلال های گریپ فروت را به شهد اضافه کنید و اجازه دهید مربا با حرارت ملایم بپزد و کاملاً غلیظ گردد. برای تست غلظت مربا باید توجه داشته باشید که بافت آن باید شبیه به عسل باشد و به راحتی از قاشق سرازیر نگردد.

مرحله پنجم؛ نگهداری مربای پوست گریپ فروت

بعد از این که مربا به قوام مناسب رسید، می توانید شعله گاز را خاموش کنید. سپس صبر کنید تا مربا کاملاً سرد گردد. در این مرحله می توانید مربا را در شیشه هایی تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: مربای پوست هندوانه بدون آهک

طرز تهیه مربا پوست گریپ فروت با طعمی متفاوت (روش دوم)

مدت زمان آماده سازی: 1 ساعت

مدت زمان پخت مربای پوست گریپ فروت: 40 دقیقه

مواد لازم برای تهیه مربا پوست گریپ فروت

  • گریپ فروت: 6 عدد
  • آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • پودر هل: 1 قاشق چای خوری
  • زردچوبه: 1/2 قاشق چای خوری
  • زنجبیل تازه: 2/5 سانتی متر

مراحل طرز تهیه مربا پوست گریپ فروت

درست کردن این مدل مربا پوست گریپ فروت شباهت زیادی به روش اول پخت مربای پوست گریپ فروت دارد، با این تفاوت که در این روش از مغز گریپ فروت هم استفاده می گردد.

مرحله اول؛ جدا کردن پوست گریپ فروت

در اولین مرحله از طرز تهیه مربا پوست گریپ فروت باید گریپ فروت ها را بشویید. سپس پوست آن ها را با استفاده از پوست گیر سیب زمینی جدا کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا بخش سفید رنگ پوست گریپ فروت جدا نگردد.

مرحله دوم؛ خرد کردن پوست گریپ فروت

بعد از این که پوست گریپ فروت را جدا کردید، در این مرحله باید با استفاده از یک چاقو تیز پوست ها را به خلال های نازک و کوچک برش دهید.

مرحله سوم؛ خرد کردن گریپ فروت ها

در این مرحله از طرز تهیه مربا پوست گریپ فروت باید بخش پوست سفید رنگ دور گریپ فروت را با چاقو جدا کنید. سپس هر گریپ فروت را به 4 قسمت تقسیم کنید و هسته های آن را جدا کنید. سپس گریپ فروت ها را به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله چهارم؛ گرفتن تلخی پوست گریپ فروت

برای از بین بردن تلخی پوست گریپ فروت باید آن را در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه آبکش کنید. سپس دوباره آن را بجوشانید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تلخی پوست گریپ فروت از بین برود.

مرحله پنجم؛ آماده کردن مربای پوست گریپ فروت

در این مرحله باید پوست و گوشت گریپ فروت را همراه با آب در قابلمه بریزید. سپس شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید مربای شما روی کمی نرم گردد. سپس شکر،، زردچوبه و را اضافه کنید. مربا را هم بزنید تا شکر در آن حل گردد. بعد از حل شدن شکر شعله گاز را زیاد کنید و اجازه دهید مربا 4 دقیقه بجوشد. سپس شعله را کم کنید و صبر کنید تا مربا به قوام مناسب برسد.

مرحله ششم؛ نگهداری از مربای پوست گریپ فروت

بعد از این که مربا غلیظ شد و به اصطلاح به قوام مورد نظر رسید، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک گردد. سپس می توانید مربا را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید. این مربا با نان تست و خامه بسیار خوشمزه است.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت

*در طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بهتر است بعد از آماده کردن پوست گریپ فروت، آن ها را وزن کنید و به میزان دو برابر از شکر بهره ببرید.

*برای افزایش ماندگاری مربا و می توانید بعد از آماده شدن آن میزانی آب لیمو ترش یا جوهر لیمو به مربا اضافه کنید و اجازه دهید مربا برای 2 دقیقه بجوشد. سپس می توانید شعله گاز را خاموش کنید.

*به منظور از بین بردن تلخی پوست گریپ فروت می توانید به جای قرار دادن پوست در آب، آن را برای 7 تا 8 بار بجوشانید و سپس آب آن را عوض کنید تا تلخی پوست گریپ فروت به طور کامل از بین برود.

*در حین پخت مربای پوست گریپ فروت بهتر است کف روی مربا را بردارید تا رنگ مربای شما شفاف و خوشرنگ گردد.

*یک راه چاره ساده برای شفاف شدن مربا و گرفتن جرم آن این است که از سفیده تخم مرغ بهره ببرید. برای این کار باید سفیده تخم مرغ را روی شربت مربای در حال جوش بریزید. اجازه دهید سفید سفت گردد. سپس آن را با یک کفگیر سوراخ دار به آرامی بردارید. این کار جرم شکر را می گیرد و رنگ شفاف تری به مربا می بخشد.

*اگر مربای پوست گریپ فروت یا بعد از مدتی شکرک زد، می توانید میزانی آب جوش و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. سپس مربا را برای چند دقیقه بجوشانید تا شکرک از بین برود.

سوالات متداول

چقدر زمان برای گرفتن تلخی پوست گریپ فروت ضروری است؟

برای گرفتن تلخی پوست گریپ فروت 24 ساعت زمان ضروری است. بعد از این زمان ممکن است باز هم پوست گریپ فروت تلخ باشد. در این صورت بیشتر زمان بدهید تا تلخی پوست گریپ فروت گرفته گردد.

در طرز پخت مربای پوست گریپ فروت از چه میزان شکر استفاده می گردد؟

در طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بهتر است بعد از آماده کردن پوست گریپ فروت، آن ها را وزن کنید و به میزان دو برابر از شکر بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: greymind.ir شناسه مطلب: 551

به "2 طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بدون تلخی، شکرک و کپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه مربای پوست گریپ فروت بدون تلخی، شکرک و کپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید